Marketing SEO

15 SEO Beste Tips: Website-Architectuur

E

Een van de belangrijkste beslissingen die startende eigenaren moeten nemen, is het al dan niet deelnemen aan SEO. Een veelvoorkomende overweging zijn de kosten van investeren in een SEO-campagne versus mogelijk rendement. Een andere is de ontmoedigende lijst met SEO-terminologieën, die nieuwkomers in de e-commerce- en websitescene kunnen overweldigen. Ben je een nieuwe online ondernemer maar ben je niet overtuigd van de voordelen van SEO, dan is dit artikel iets voor jou! Hier zijn enkele redenen waarom SEO belangrijk is en waarom je het als een marketingtechniek zou moeten beschouwen. SEO is goedkoper dan andere online marketingbenaderingen. Het biedt ook hogere beloningspercentages in vergelijking met andere technieken zoals social media marketing, pay-per-click advertenties en e-mailmarketing. Hoewel u mogelijk een aanzienlijk bedrag moet betalen voor de initiële SEO-planning en -processen, waaronder website-ontwerp, programmering en strategiebepaling, kunt u er zeker van zijn dat u snellere en meer langetermijnresultaten behaalt.

“I cannot give you the formula for success, but I can give you the formula for failure. It is: Try to please everybody.”
– Herbert Bayard Swope

Door SEO-strategieën te implementeren, kunt u hoger scoren op de resultatenpagina van de zoekmachine (SERP). Dit betekent dat wanneer uw doelklanten zoeken naar producten en diensten die uw branche aanbiedt, ze waarschijnlijk uw website zullen vinden. Wanneer u herhaaldelijk op de SERP verschijnt, worden gebruikers zich bewust van uw site en uw bedrijf. Dit vergroot de kans om potentiële klanten op uw webpagina’s te plaatsen.

 

 

SEO is een kosteneffectieve advertentiestrategie

Een SEO-component genaamd off-site SEO zorgt ervoor dat gebruikers van externe pagina’s of van sociale media uw website kunnen vinden. Geoptimaliseerd voor SEO vergroot het potentieel van de site om klanten te trekken van andere platforms dan de zoekmachine. Wanneer u bijvoorbeeld inhoud en links naar uw pagina op Facebook of Twitter plaatst, kunt u uw website promoten en meer klanten aantrekken. Een van de belangrijkste doelen van SEO is het aantrekken van de doelgroep door middel van organische zoekopdrachten. Het aantal bezoekers op uw site heeft invloed op uw verkopen en abonnementen. Het bevordert ook de marketing van uw producten en diensten. Meer inkomend verkeer is altijd goed voor het bedrijf omdat het gelijk staat aan meer conversiemogelijkheden.

Sommige SEO-gerelateerde tools zoals de Google Zoekwoordplanner en Google Analytics bieden kwantitatieve gegevens om u te helpen uw markt te begrijpen, de trends te analyseren en de positie van uw concurrenten te kennen. Het helpt u populaire en waardevolle zoekwoorden te identificeren, zodat u kunt beslissen hoe u uw inhoud wilt structureren of herzien. Het geeft u ook inzicht in het gedrag van uw markt, zoals locatie, tijden van activiteit, frequentie van zoekopdrachten, gebruikte technologieën, productvoorkeuren, enz. Al deze statistieken zijn nuttig om u te helpen uw publiek, hun behoeften en hun verwachtingen te leren kennen.

Author

Artish Media

Leave a comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *